Våren 2018 

Lunchfys


Vi river av ett högintensivt träningspass under lunchen. Inriktningen är styrka och en del flås med inspiration från Crossfit. Perfekt sätt att få in träningen under dagen, att testa på lite nya moment, utmana dig själv, eller bara få dela träningsglädjen med andra! Vi håller till i studion, och lån av handduk och hygienprodukter ingår.

Tid: onsdagar kl. 11:30-12:15 under 8 veckor
Pris: 1200 kr för alla tillfällen

Kursstart: 14/3, v.11
Anmälan: info@petrahagfeldt.se

Begränsat antal platser. Minst 5 deltagare för att gruppen ska genomföras.

Styrketräning - fria vikter Steg 1


Passen för dig som är nybörjare och vill lära dig grunderna i träning med fria vikter. Målet är att du ska bli inspirerad och peppad, och få kunskap för
att känna dig trygg att träna med fria vikter på egen hand. All träning individanpassas, inga förkunskaper krävs.

Tid: Tisdagar kl.17:00-18:00 under 6 veckor
Pris: 1800 kr

Kursstart: 13/3, v.11
Kursform: Small group
Anmälan: info@petrahagfeldt.se

Max 6 deltagare, minst 3 för genomförande.

Styrketräning - fria vikter Steg 2


För dig som tidigare tränat med fria vikter och vill fördjupa dina kunskaper. Vi har som fokus att utveckla styrka och teknik i ett antal basövningar. Under dessa 6 veckor följer vi tillsammans ett program för att se utvecklingen, och det är bra om
du kan träna på egen hand 1-2 pass/v utöver vårat gemensamma tillfälle, men det är ej ett krav.

Tid: Tisdagar kl.15:30-16:30 under 6 veckor
Pris: 1800 kr

Kursstart: Prel. v.11 2018
Kursform: Small group
Anmälan: info@petrahagfeldt.se

Max 6 deltagare, minst 3 för genomförande.

 

Small group: Livsstilsförändring


Det här är gruppen för dig som behöver gå ner i vikt och skapa hälsosamma vanor, och kanske inte trivs på det traditionella gymmet. Fokus ligger på att bygga en önskad livsstil, och att behålla denna i längden. Hållbar och rolig träning, mental träning, kost och återhämtning är alla viktiga delar som ingår under dessa 6 veckor.

PT Small Group blandar fördelen med individuell coaching med stödet från en liten grupp. Tillsammans med max 5 andra personer lär du dig om motivation, träningsplanering, nyttig mat och mycket annat. Vi tränar ihop i en lugn och mysig miljö och peppar varandra längs vägen.

Nästa grupp planeras starta i mars/april 2018. Hör av dig för att stå på intresselistan. 

Workshop 3D-träning

3D-träning handlar om hur kroppens muskler och leder fungerar i 3 olika rörelseplan, det vill säga riktningar. Vi utgår från hur vi lättast rör oss, och låter våra leder verka i olika positioner, för att på så sätt sprida ut stressen som sätts på vår kropp vid träning. Detta är träningen för dig som vill vara/bli skadefri, starkare i vardagen, på jobb eller i din idrott, samt för dig som testa en rolig och annorlunda träningsform.

Jag är utbildad inom två steg av 3D-träning.

Tid: Lör 24/2 kl.9-11
Pris: 450 kr
Plats: Studio Johanna Rapp, Storgatan 34 Östersund

Anmälan: info@petrahagfeldt.se

Begränsat antal platser. Minst 4 deltagare.

Workshops Basövningar

Under mars och april arrangerar jag och min kollega Maria Lundberg 4 st workshops med fokus på basövningar.
I en workshop ligger fokus på utbildning snarare än träning.
Vi går igenom teknik, progression och assisterande övningar för just den specifika övningen.

Duschmöjligheter finns och handduk och duschprodukter finns att låna. Enklare tilltugg ingår.

En workshop pågår i 2 timmar. Uppvärmningsmöjligheter för mat finns om man vill man ta med sig mat om man går två workshops den 17 mars.

Coacher är personliga tränarna Petra Hagfeldt och Maria Lundberg.

Pris: 450 kr per workshop
Plats: Studio Johanna Rapp, Storgatan 34 Östersund

Anmälan: maria@tranamedgladje.se 

 

Pull-ups/chins
Tid: 17/3 kl.09:00-11:00
Lär dig göra dina första pull-ups/chins.

Knäböj
Tid: 17/3 kl.12:00-14:00
Utveckla din teknik i knäböj för att kunna lyfta tyngre.

Marklyft
Tid: 12/4 kl.18:00-20:00
Säkra din teknik i marklyft.

Bänkpress
Tid: 19/4 kl.18:00-20:00
Blir bättre och starkare i bänkpress.

Begränsat antal platser. Minst 4 deltagare.